Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Frost & Sullivan utmärker Aura Light

https://www.klimatsmart.se/images/news/auralight250x66ph.gif

Det globala undersökningsföretaget Frost & Sullivan har tilldelat belysningsföretaget Aura Light 2011-års utmärkelse för European Lighting Equipment Customer Value Enhancement award. Utmärkelsen bekräftar företagets förmåga att förbättra kundvärde genom tre identifierade områden: Produkter med snabb återbetalningstid, innovation för att överbrygga klyftan mellan gammal och ny teknik samt energieffektivitet och hållbarhet - kriterier som uppfylls av företagets produkter. - Vi är mycket stolta över att Frost & Sullivan har gett oss denna utmärkelse, säger Martin Malmros, vd och koncernchef, Aura Light International. Med den här utmärkelsen bekräftar experterna i branschen att vårt fokus på att utveckla och erbjuda kvalitetslösningar för belysning, som ger våra kunder omedelbara kostnadsbesparingar utan ytterligare investeringar, ligger rätt i tiden. Frost & Sullivan har tilldelat Aura Light utmärkelsen med följande motivering: "Förutom utmärkt produktkvalitet och en produktutveckling i tiden, är Auras engagemang och företagets förmåga att hjälpa kunderna att spara energi och bli mer hållbara, till stor hjälp - även i tider då budgeten är begränsad. Aura följer devisen att ingen energibesparing, med god återbetalningstid, är för liten för att uppmärksammas. Aura föredrar att utvärdera och bemöta individuella behov snarare än att sälja in en universallösning". Under det senaste året har strategin återigen visat sig vara mycket framgångsrik bland Auras existerande och nya kunder. Strategin hjälper Aura till ytterligare en enastående prestation på den europeiska marknaden för belysning." - Detta kommer att motivera oss och främja vårt arbete med hållbarhet ytterligare samtidigt som det ger en positiv uppmärksamhet till våra belysningslösningar, säger Martin Malmros. Om utmärkelsen: Utmärkelsen Customer Value Enhancement från Frost & Sullivan tilldelas det företag som har uppvisat hög kvalitet på genomförandet av strategier som aktivt skapat värde för sina kunder, med fokus på att förbättra avkastningen på den investering som kunderna gör i deras tjänster eller produkter. Denna utmärkelse erkänner företagets fokus på att öka värdet som kunderna får, utöver kundservice, vilket leder till ökad kundlojalitet och slutligen fler kunder. För mer information, kontakta: Martin Malmros, vd och koncernchef Aura Light International, 08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com Gunilla Danström, marknadschef, Aura Light International AB, 08-564 883 49, 0733-10 99 29, gunilla.danstrom@auralight.com.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Frost & Sullivan utmärker Aura Light

2011-11-29
Det globala undersökningsföretaget Frost & Sullivan har tilldelat belysningsföretaget Aura Light 2011-års utmärkelse för European Lighting Equipment Customer Value Enhancement award.

Utmärkelsen bekräftar företagets förmåga att förbättra kundvärde genom tre identifierade områden: Produkter med snabb återbetalningstid, innovation för att överbrygga klyftan mellan gammal och ny teknik samt energieffektivitet och hållbarhet - kriterier som uppfylls av företagets produkter.

- Vi är mycket stolta över att Frost & Sullivan har gett oss denna utmärkelse, säger Martin Malmros, vd och koncernchef, Aura Light International. Med den här utmärkelsen bekräftar experterna i branschen att vårt fokus på att utveckla och erbjuda kvalitetslösningar för belysning, som ger våra kunder omedelbara kostnadsbesparingar utan ytterligare investeringar, ligger rätt i tiden.

Frost & Sullivan har tilldelat Aura Light utmärkelsen med följande motivering:
"Förutom utmärkt produktkvalitet och en produktutveckling i tiden, är Auras engagemang och företagets förmåga att hjälpa kunderna att spara energi och bli mer hållbara, till stor hjälp - även i tider då budgeten är begränsad. Aura följer devisen att ingen energibesparing, med god återbetalningstid, är för liten för att uppmärksammas. Aura föredrar att utvärdera och bemöta individuella behov snarare än att sälja in en universallösning".

Under det senaste året har strategin återigen visat sig vara mycket framgångsrik bland Auras existerande och nya kunder. Strategin hjälper Aura till ytterligare en enastående prestation på den europeiska marknaden för belysning."

- Detta kommer att motivera oss och främja vårt arbete med hållbarhet ytterligare samtidigt som det ger en positiv uppmärksamhet till våra belysningslösningar, säger Martin Malmros.

Om utmärkelsen:
Utmärkelsen Customer Value Enhancement från Frost & Sullivan tilldelas det företag som har uppvisat hög kvalitet på genomförandet av strategier som aktivt skapat värde för sina kunder, med fokus på att förbättra avkastningen på den investering som kunderna gör i deras tjänster eller produkter. Denna utmärkelse erkänner företagets fokus på att öka värdet som kunderna får, utöver kundservice, vilket leder till ökad kundlojalitet och slutligen fler kunder.

För mer information, kontakta:
Martin Malmros, vd och koncernchef Aura Light International, 08-564 883 40, 0730-45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Gunilla Danström, marknadschef, Aura Light International AB, 08-564 883 49, 0733-10 99 29, gunilla.danstrom@auralight.com.

Senaste nyheter