Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Rundabordsmöte Hållbarhet 8 november

https://www.klimatsmart.se/images/news/mattband250x183.jpg

Många pratar om hållbarhet. Men hur ska vi komma ifrån den ”mjukhet” som förknippas med begreppet och hur ska vi gå till väga för att göra hållbarhet mer vetenskapligt och mätbart? Med en ökande medvetenhet hos marknaden ställs nya krav på företagen att uppnå en hållbar utveckling. Hur kan vi visa att vi är på rätt väg? En rad nyckeltal som på olika sätt mäter hållbar utveckling finns, men vilka ska/bör vi använda? Anna Brandhorst-Satzkorn från Altas Copco berättar om deras strategi för att nå upp till sina hållbarhetsmål. Atlas Copcos vision är att vara kundens första val. Målet är att utveckla, tillverka och sälja kvalitetsprodukter och lösningar som erbjuder kunden bästa tänkbara prestanda vad gäller säkerhet, hälsa och miljö. Stefan Eriksson, vd och organisationskonsult från Värdeskaparna har stor erfarenhet av att hjälpa företag med konkreta metoder för mätning och uppföljning av hållbarhetsmål och delar med sig av sin erfarenhet under mötet. Värdeskaparna arbetar som konsulter inom organisationsutveckling. De fokuserar på att skapa helhet i organisationer, från visioner till konkret praktisk handling. Mötet äger rum tisdagen den 8 november kl 09.00 - 11.30 i 4C Strategies lokaler på Sveavägen 13, Stockholm. Under förmiddagen serveras kaffe och en smörgås. Efter mötet intas en lättare lunch. Mötet är öppet för alla medlemmar i Näringslivets Miljöchefer, dock max en person per företag. Max 25 deltagare, först-till-kvarn tillämpas. Anmälan vill vi ha senast den 1 november. Mötet är kostnadsfritt, men utebliven närvaro debiteras. För mer information, kontakta: NMC:s kansli, 010-505 14 45, info@nmc.a.se.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Rundabordsmöte Hållbarhet 8 november

2011-11-07
Många pratar om hållbarhet. Men hur ska vi komma ifrån den ”mjukhet” som förknippas med begreppet och hur ska vi gå till väga för att göra hållbarhet mer vetenskapligt och mätbart?

Med en ökande medvetenhet hos marknaden ställs nya krav på företagen att uppnå en hållbar utveckling. Hur kan vi visa att vi är på rätt väg? En rad nyckeltal som på olika sätt mäter hållbar utveckling finns, men vilka ska/bör vi använda?

Anna Brandhorst-Satzkorn från Altas Copco berättar om deras strategi för att nå upp till sina hållbarhetsmål. Atlas Copcos vision är att vara kundens första val. Målet är att utveckla, tillverka och sälja kvalitetsprodukter och lösningar som erbjuder kunden bästa tänkbara prestanda vad gäller säkerhet, hälsa och miljö.

Stefan Eriksson, vd och organisationskonsult från Värdeskaparna har stor erfarenhet av att hjälpa företag med konkreta metoder för mätning och uppföljning av hållbarhetsmål och delar med sig av sin erfarenhet under mötet. Värdeskaparna arbetar som konsulter inom organisationsutveckling. De fokuserar på att skapa helhet i organisationer, från visioner till konkret praktisk handling.

Mötet äger rum tisdagen den 8 november kl 09.00 - 11.30 i 4C Strategies lokaler på Sveavägen 13, Stockholm. Under förmiddagen serveras kaffe och en smörgås. Efter mötet intas en lättare lunch.

Mötet är öppet för alla medlemmar i Näringslivets Miljöchefer, dock max en person per företag. Max 25 deltagare, först-till-kvarn tillämpas. Anmälan vill vi ha senast den 1 november. Mötet är kostnadsfritt, men utebliven närvaro debiteras.

För mer information, kontakta:
NMC:s kansli, 010-505 14 45, info@nmc.a.se.
Källa: NMC
Foto: FormFokus

Senaste nyheter