Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Sveriges mest hållbara varumärken

https://www.klimatsmart.se/images/news/telge-varumarken240x240.png

Enligt Sustainable Brand Index är Telge Energi ett av Sveriges mest hållbara varumärken! Hurra! Dessutom gick vi till final för arbetet med sajten Smutselskollen.se i kategorin ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande” tillsammans med H&M och Coop. Den 31 mars 2014 offentliggjordes hela listan över 242 varumärken och vinnaren i Sustainable Brand Indexs “Sveriges mest hållbara varumärke” är lantbruksorganisationen Lantmännen. Sustainable Brand Index tas fram av Sustainable Brand Insight som varje år undersöker de största varumärkena på marknaden. Varumärkena får svara på frågor om miljöansvar och socialt ansvarstagande som baseras på FN:s 10 principer i Global Compact. Det här var fjärde året som undersökningen genomfördes. I Norden är det 24 000 konsumenter som svarat, och i Sverige kommer svaren från 9 000 konsumenter. - Vinnare i den kategori vi gått till final i blev H&M och vi gratulerar både dem och Coop till ett bra och långsiktigt hållbart arbete. Att Telge Energi gick till final i kategorin ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande” känns oerhört kul. Vi tror att vårt fokus på att göra det enklare för alla elkunder att göra hållbara val, att göra samhällsnytta och samtidigt utmana och vara uppstickiga är nyckeln till vår framgång. I botten har vi en tydlig mission, vision, värderingar och affärsidé som går hand i hand med det vi kommunicerar, säger Mats Fagerström, VD Telge Energi. Det grundläggande kriteriet för att bli nominerad är att insatsen ska präglas av nytänkande och innovation med fokus på framtiden. /Fru Watt, Anna Albinsson, kundchef Telge Energi

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Lars Andrén

Dela på Facebook

Sveriges mest hållbara varumärken

2014-04-10
Enligt Sustainable Brand Index är Telge Energi ett av Sveriges mest hållbara varumärken! Hurra! Dessutom gick vi till final för arbetet med sajten Smutselskollen.se i kategorin ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande” tillsammans med H&M och Coop.

Den 31 mars 2014 offentliggjordes hela listan över 242 varumärken och vinnaren i Sustainable Brand Indexs “Sveriges mest hållbara varumärke” är lantbruksorganisationen Lantmännen.

Sustainable Brand Index tas fram av Sustainable Brand Insight som varje år undersöker de största varumärkena på marknaden. Varumärkena får svara på frågor om miljöansvar och socialt ansvarstagande som baseras på FN:s 10 principer i Global Compact. Det här var fjärde året som undersökningen genomfördes. I Norden är det 24 000 konsumenter som svarat, och i Sverige kommer svaren från 9 000 konsumenter.

- Vinnare i den kategori vi gått till final i blev H&M och vi gratulerar både dem och Coop till ett bra och långsiktigt hållbart arbete. Att Telge Energi gick till final i kategorin ”Årets insats inom hållbart varumärkesbyggande” känns oerhört kul. Vi tror att vårt fokus på att göra det enklare för alla elkunder att göra hållbara val, att göra samhällsnytta och samtidigt utmana och vara uppstickiga är nyckeln till vår framgång. I botten har vi en tydlig mission, vision, värderingar och affärsidé som går hand i hand med det vi kommunicerar, säger Mats Fagerström, VD Telge Energi.

Det grundläggande kriteriet för att bli nominerad är att insatsen ska präglas av nytänkande och innovation med fokus på framtiden.

/Fru Watt, Anna Albinsson, kundchef Telge Energi

Senaste nyheter