
Redaktör:
Gita Ljunggren
KRAV lyfter smaken
2011-10-26

Ta tillbaka smaken! Den uppmaningen kommer från KRAV som fortsätter sprida matglädje med kampanjen Ta tillbaka smaken!
– För att nå nya målgrupper och förenkla vår kommunikation har vi under den senaste tiden valt att mer aktivt koppla KRAV-märket till smak och kvalité, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.
Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV. Konsumenterna tycker också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till ökad biologisk mångfald.
– Det är viktigt att inte bara berätta vilken miljöinsats konsumenter gör när de köper KRAV, men också om den höga matkvalité ett KRAV-märke innebär, säger Katarina Wolf.
Kampanjen äger rum fyra veckor under hösten och syns med banners på ett stort antal webbplatser och annonser i livsstilsmagasin.
Via KRAVs webbplats finns också chansen att vinna en hotell-weekend på valfritt Scandichotell. Alla hotell inom Scandic har KRAV-certifierad frukostservering. För att ha chans att vinna måste man klara KRAVs kluriga frukost-test.
Konceptet Ta tillbaka smaken lanserades för första gången i juni i år. Då med KRAV-mjölk i fokus. Konceptet är framtaget i samarbete med Heimer & Company, en reklambyrå i Falun, som bland annat producerar KRAVs egen tidning REKO Mat.
– För oss är det jättekul att jobba med smak, matglädje och KRAV-märkt mat. Det är verkligen en perfekt kombination som fler måste få reda på, säger Jakob Falkerby, Heimer & Company.
För mer information, kontakta:
Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, 018 17 45 12
Jakob Falkerby, Heimer & Company, 070-345 13 16.
Läs mer:
Ta tillbaka smaken: www.krav.se
Sifo-undersökningen: tinyurl.com/3g9xcas
– För att nå nya målgrupper och förenkla vår kommunikation har vi under den senaste tiden valt att mer aktivt koppla KRAV-märket till smak och kvalité, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.
Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV. Konsumenterna tycker också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till ökad biologisk mångfald.
– Det är viktigt att inte bara berätta vilken miljöinsats konsumenter gör när de köper KRAV, men också om den höga matkvalité ett KRAV-märke innebär, säger Katarina Wolf.
Kampanjen äger rum fyra veckor under hösten och syns med banners på ett stort antal webbplatser och annonser i livsstilsmagasin.
Via KRAVs webbplats finns också chansen att vinna en hotell-weekend på valfritt Scandichotell. Alla hotell inom Scandic har KRAV-certifierad frukostservering. För att ha chans att vinna måste man klara KRAVs kluriga frukost-test.
Konceptet Ta tillbaka smaken lanserades för första gången i juni i år. Då med KRAV-mjölk i fokus. Konceptet är framtaget i samarbete med Heimer & Company, en reklambyrå i Falun, som bland annat producerar KRAVs egen tidning REKO Mat.
– För oss är det jättekul att jobba med smak, matglädje och KRAV-märkt mat. Det är verkligen en perfekt kombination som fler måste få reda på, säger Jakob Falkerby, Heimer & Company.
För mer information, kontakta:
Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, 018 17 45 12
Jakob Falkerby, Heimer & Company, 070-345 13 16.
Läs mer:
Ta tillbaka smaken: www.krav.se
Sifo-undersökningen: tinyurl.com/3g9xcas
Källa: KRAV
Senaste nyheter
-
2023-09-06
Ny kalkylator visar stora vinster med ekologisktGenom att välja ekologiskt i matbutiken kan stora mängder bekämpningsmedel och konstgödsel stoppas.… -
2023-03-13
Sverige femte bäst i världen på ekologisk matSverige är fortsatt en av världens ledande ekomarknader med en jordbruksareal på cirka 20 procent,… -
2022-09-09
Värmland bäst på hållbarhet för djur och jordbrukVärmland hamnar i topp bland Sveriges län i årets hållbarhetsranking från KRAV. Totalt är det 32… -
2022-02-28
Matsvinnkampanj räddar 100 ton bröd från soptunnanBröd är en av de största matsvinnsbovarna i hemmen, men också i matbutikerna. Willys har därför… -
2021-12-03
Försäljningen av KRAV-märkt julskinka ökar kraftigtFörsäljningen av KRAV-märkt julskinka är på väg uppåt. De senaste två åren har försäljningen i… -
2021-11-22
KRAV-märkta Nors & Bäcks gårdar är Årets BondeKRAV-märkta Nors & Bäcks gårdar på norra Gotland har utsetts till Årets Bonde 2021, efter att ha… -
2021-11-19
Svenska Food Planet Prize är världens största miljöprisB4Plastics och GreenWave tilldelas Curt Bergfors Food Planet Prize 2021 för sin utveckling av… -
2021-09-08
Ekologiska alternativ saknas bland vegoprodukterNoll ekologiska alternativ. Det blev resultatet när Naturskyddsföreningen granskade utbudet från… -
2021-08-06
Värmland bäst på hållbarhet för djur och jordbruk30 procent av djuren och 27 procent av jordbruksmarken i Värmland uppfyller KRAVs kriterier för god… -
2021-08-04
Ängens dag räddar blomsterprakten och den biologisk mångfaldenDen 7 augusti firas Ängens dag runt om i hela landet, men redan från mitten av juli till början av…