Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

KRAV lyfter smaken

https://www.klimatsmart.se/images/news/kravtatillbakasmaken250x330.jpg

Ta tillbaka smaken! Den uppmaningen kommer från KRAV som fortsätter sprida matglädje med kampanjen Ta tillbaka smaken! – För att nå nya målgrupper och förenkla vår kommunikation har vi under den senaste tiden valt att mer aktivt koppla KRAV-märket till smak och kvalité, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV. Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV. Konsumenterna tycker också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till ökad biologisk mångfald. – Det är viktigt att inte bara berätta vilken miljöinsats konsumenter gör när de köper KRAV, men också om den höga matkvalité ett KRAV-märke innebär, säger Katarina Wolf. Kampanjen äger rum fyra veckor under hösten och syns med banners på ett stort antal webbplatser och annonser i livsstilsmagasin. Via KRAVs webbplats finns också chansen att vinna en hotell-weekend på valfritt Scandichotell. Alla hotell inom Scandic har KRAV-certifierad frukostservering. För att ha chans att vinna måste man klara KRAVs kluriga frukost-test. Konceptet Ta tillbaka smaken lanserades för första gången i juni i år. Då med KRAV-mjölk i fokus. Konceptet är framtaget i samarbete med Heimer & Company, en reklambyrå i Falun, som bland annat producerar KRAVs egen tidning REKO Mat. – För oss är det jättekul att jobba med smak, matglädje och KRAV-märkt mat. Det är verkligen en perfekt kombination som fler måste få reda på, säger Jakob Falkerby, Heimer & Company. För mer information, kontakta: Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, 018 17 45 12 Jakob Falkerby, Heimer & Company, 070-345 13 16.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Gita Ljunggren

Dela på Facebook

KRAV lyfter smaken

2011-10-26
Ta tillbaka smaken! Den uppmaningen kommer från KRAV som fortsätter sprida matglädje med kampanjen Ta tillbaka smaken!

– För att nå nya målgrupper och förenkla vår kommunikation har vi under den senaste tiden valt att mer aktivt koppla KRAV-märket till smak och kvalité, säger Katarina Wolf, Marknadschef KRAV.

Enligt KRAVs senaste Sifo-undersökning är det tydligt att den goda smaken är en stor anledning att köpa och rekommendera KRAV. Konsumenterna tycker också att det är viktigt att KRAV-märket baseras på expertkunskap och att KRAV-odling bidrar till ökad biologisk mångfald.

– Det är viktigt att inte bara berätta vilken miljöinsats konsumenter gör när de köper KRAV, men också om den höga matkvalité ett KRAV-märke innebär, säger Katarina Wolf.

Kampanjen äger rum fyra veckor under hösten och syns med banners på ett stort antal webbplatser och annonser i livsstilsmagasin.

Via KRAVs webbplats finns också chansen att vinna en hotell-weekend på valfritt Scandichotell. Alla hotell inom Scandic har KRAV-certifierad frukostservering. För att ha chans att vinna måste man klara KRAVs kluriga frukost-test.

Konceptet Ta tillbaka smaken lanserades för första gången i juni i år. Då med KRAV-mjölk i fokus. Konceptet är framtaget i samarbete med Heimer & Company, en reklambyrå i Falun, som bland annat producerar KRAVs egen tidning REKO Mat.

– För oss är det jättekul att jobba med smak, matglädje och KRAV-märkt mat. Det är verkligen en perfekt kombination som fler måste få reda på, säger Jakob Falkerby, Heimer & Company.

För mer information, kontakta:
Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, 018 17 45 12
Jakob Falkerby, Heimer & Company, 070-345 13 16.

Läs mer:
Ta tillbaka smaken: www.krav.se
Sifo-undersökningen: tinyurl.com/3g9xcas
Källa: KRAV

Senaste nyheter