Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Det mest miljömässiga varumärket

https://www.klimatsmart.se/images/news/svenskakeritidning162x103ha.jpg

Några veckor innan jul genomförde varumärkeskonsulten Differ en undersökning kring vilka varumärken som miljömedvetna svenskar upplever som mest miljömässiga. Undersökningen som gjordes bland 1 000 svenska visar att Änglamark är det varumärke svenska folket ser som grönast 2011, medan SJ kommer på andra plats. Enligt Ulrika Burling, vd för Differ plockade Änglamark hem segern tack vare sin kommunikation kring vad de gör på miljöområdet. Undersökningens resultat visar också att intresset för gröna varumärken ökat något med 2010 – svenskarna anser det som viktigt att göra miljömässiga val när det handlar om bilval, el och bland dagligvaror medan intresset är lägre när det handlar om snabbmat och heminredning.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Senaste nyheter