Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Affärsnytta och klimatnytta med BLICC

https://www.klimatsmart.se/images/news/axfood80x28aaa.gif

Årets BLICC-rapport har släppts. Temat för året är Affärsnytta och klimatnytta går hand i hand, ett tema där BLICC-företagen visar att klimatpåverkan kan minskas kostnadseffektivt. BLICC (Business Leaders Initiative on Climate Change) är ett nätverk för företag som arbetar aktivt och konkret med klimatfrågan. Företagens arbete syftar till att identifiera och genomföra åtgärder som minskar koldioxidutsläppen samtidigt som de är lönsamma. Axfood gick 2009 som första dagligvarubolag med i BLICC, övriga medlemmar är Coca-Cola, Fortum, JM, MTG, Procter & Gamble, Statoil, Stena Metall, Vasakronan samt SMHI (kunskapspartner).

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Senaste nyheter