Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Way Out West 2009 - Klimatsmart succé

https://www.klimatsmart.se/images/news/wow_logo2_203x63.png

Den miljödiplomerade festivalen Way Out West 2009 sålde slut för tredje året i rad. 25.000 sålda biljetter är dessutom publikrekord. Vi är galet nöjda och vill därför tacka alla som var med och satte den höga ribban festivalen faktiskt hade: Funktionärerna: 1.200 st frivilliga, ambitiösa och seriösa funktionärer som vi inte på något sätt hade kunnat vara utan - inte en enda en. Publiken: 25.000 som blev lika upprymda som vi över artisterna och festivalen i helhet och valde att köpa biljett. Sponsorerna/Partners: Fina samarbeten som ger festivalen mervärden både direkt och indirekt. Personalen: Som jobbade arslet av sig för festivalens väl. Och om man försöker koka ner Way Out West 2009 i siffror så hade vi: 82 artister, 45.000 besök per dag på hemsidan under festivalen, 40 st arbetande på festivalkontoret, 1.200 volontärer, 6.500 m2 plastgolv/grästäckning, 1.200 m2 aluminiumväg, 26 st belysningsmaster, 12 dagar att bygga festivalområdet, 6.000 meter staket, 3.500 meter staketklädsel, 28 matförsäljare (varav 94% hade EKOLOGISK mat), 1 ST MILJÖDIPLOMERING, 8.000 korvar, 1.500 kantarellfoccacia, 3.000 COP-15VYKORT, Besökare från 30 länder.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Way Out West 2009 - Klimatsmart succé

2009-08-24
Den miljödiplomerade festivalen Way Out West 2009 sålde slut för tredje året i rad. 25.000 sålda biljetter är dessutom publikrekord. Vi är galet nöjda och vill därför tacka alla som var med och satte den höga ribban festivalen faktiskt hade:

Funktionärerna: 1.200 st frivilliga, ambitiösa och seriösa funktionärer som vi inte på något sätt hade kunnat vara utan - inte en enda en.

Publiken: 25.000 som blev lika upprymda som vi över artisterna och festivalen i helhet och valde att köpa biljett.

Sponsorerna/Partners: Fina samarbeten som ger festivalen mervärden både direkt och indirekt.

Personalen: Som jobbade arslet av sig för festivalens väl.

Och om man försöker koka ner Way Out West 2009 i siffror så hade vi: 82 artister, 45.000 besök per dag på hemsidan under festivalen, 40 st arbetande på festivalkontoret, 1.200 volontärer, 6.500 m2 plastgolv/grästäckning, 1.200 m2 aluminiumväg, 26 st belysningsmaster, 12 dagar att bygga festivalområdet, 6.000 meter staket, 3.500 meter staketklädsel, 28 matförsäljare (varav 94% hade EKOLOGISK mat), 1 ST MILJÖDIPLOMERING, 8.000 korvar, 1.500 kantarellfoccacia, 3.000 COP-15VYKORT, Besökare från 30 länder.
Källa: Way Out West

Senaste nyheter