Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Toppnoteringar för Telge Energi inom service, miljö och anseende

https://www.klimatsmart.se/images/news/sverigesgronastevarumarke250x147.jpg

Nu kommer rapporterna som talar om hur svenska företag ligger i förhållande till varandra och gentemot sina kunder. Både Anseendeindex 2017, Service Score och Differs mätning för gröna varumärken är ute nu och Telge Energi levererar toppnoteringar på samtliga undersökningar. Anseendeindex är en undersökning från Kantar-Sifo med syfte att ge kunskap kring vilka drivkrafter som bygger företags anseende i Sverige. Helt enkelt vilka företag svenskarna tycker bäst och sämst om. Totalt genomfördes 4319 intervjuer med ett representativt urval av boende i Sverige i åldrarna 18-79 år. 41 företag är med i undersökningen från sex branscher. Ikea hamnar i topp tillsammans med Volvo. Telge Energi är det enda elbolaget med topplacering på plats 12 oavsett bransch. Vattenfall och Tre har sämst anseende och hamnar i botten. Sveriges Grönaste Varumärke är en återkommande undersökning som genomförs av konsultföretaget Differ. Telge Energi har tagit stora kliv i resultatet från förra året och tar nu andra platsen hack i häl bakom GodEl, segermarginalen är nu mindre än tidigare. Flera av varumärkena i energibranschen visar i år bättre resultat än i föregående mätning. Årets undersökning visar att grönhet är viktigare än någonsin för svenskarnas köpbeslut. Dessutom är viljan att betala extra för grönt den högsta i undersökningens historia. Över 1000 respondenter i åldrarna 15-75 år har deltagit. Datainsamlingen skedde under december 2016. Det är åttonde gången som undersökningen genomförs. Telge Energi närmar sig och ligger nu på andra plats tätt efter årets vinnare när Service Score 2017 avgjordes på onsdagskvällen. Priset delas ut till företag och organisationer som enligt kunderna ger bäst service. Resultatet bygger på serviceupplevelser från över 3000 svenskar. Det är ’folkets röster’ som avgör vem som vinner och därför är det också extra kul med en toppnotering även där. – Att Telge Energi nu är det bäst placerade elbolaget på anseendeindex alla kategorier är fantastiskt. Resultatet i de här undersökningarna talar sitt tydliga språk; budskapet om att vi tillsammans med våra kunder kämpar för en mer hållbar planet för våra barn och barnbarn har nått fram, klimatet är en viktig fråga för svenskarna. Ett stort tack ska riktas till våra kunder som gör det möjligt! säger Mats Fagerström, VD på Telge Energi.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Toppnoteringar för Telge Energi inom service, miljö och anseende

2017-05-08
Nu kommer rapporterna som talar om hur svenska företag ligger i förhållande till varandra och gentemot sina kunder. Både Anseendeindex 2017, Service Score och Differs mätning för gröna varumärken är ute nu och Telge Energi levererar toppnoteringar på samtliga undersökningar.

Anseendeindex är en undersökning från Kantar-Sifo med syfte att ge kunskap kring vilka drivkrafter som bygger företags anseende i Sverige. Helt enkelt vilka företag svenskarna tycker bäst och sämst om. Totalt genomfördes 4319 intervjuer med ett representativt urval av boende i Sverige i åldrarna 18-79 år. 41 företag är med i undersökningen från sex branscher. Ikea hamnar i topp tillsammans med Volvo. Telge Energi är det enda elbolaget med topplacering på plats 12 oavsett bransch. Vattenfall och Tre har sämst anseende och hamnar i botten.

Sveriges Grönaste Varumärke är en återkommande undersökning som genomförs av konsultföretaget Differ. Telge Energi har tagit stora kliv i resultatet från förra året och tar nu andra platsen hack i häl bakom GodEl, segermarginalen är nu mindre än tidigare. Flera av varumärkena i energibranschen visar i år bättre resultat än i föregående mätning. Årets undersökning visar att grönhet är viktigare än någonsin för svenskarnas köpbeslut. Dessutom är viljan att betala extra för grönt den högsta i undersökningens historia. Över 1000 respondenter i åldrarna 15-75 år har deltagit. Datainsamlingen skedde under december 2016. Det är åttonde gången som undersökningen genomförs.

Telge Energi närmar sig och ligger nu på andra plats tätt efter årets vinnare när Service Score 2017 avgjordes på onsdagskvällen. Priset delas ut till företag och organisationer som enligt kunderna ger bäst service. Resultatet bygger på serviceupplevelser från över 3000 svenskar. Det är ’folkets röster’ som avgör vem som vinner och därför är det också extra kul med en toppnotering även där.

– Att Telge Energi nu är det bäst placerade elbolaget på anseendeindex alla kategorier är fantastiskt. Resultatet i de här undersökningarna talar sitt tydliga språk; budskapet om att vi tillsammans med våra kunder kämpar för en mer hållbar planet för våra barn och barnbarn har nått fram, klimatet är en viktig fråga för svenskarna. Ett stort tack ska riktas till våra kunder som gör det möjligt! säger Mats Fagerström, VD på Telge Energi.
Källa: Telge Energi

Senaste nyheter