Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Rekordutveckling för KRAV-märkt barnmat

https://www.klimatsmart.se/images/news/krav131x90g.gif

Gott och enkelt är ledorden för KRAV som är med på Baby & Barn-mässan för första gången. Den 15 till 17 april är det Baby & Barn-mässa på Svenska Mässan i Göteborg. KRAV är på plats och bjuder på goda juicer, kex, kakor och russin sponsrade av Semper SMåFOLK, Lillefogel och Smakis. Dessutom kan medvetna konsumenter passa på att bli KRAV-supporter på plats och skicka ett gratis receptvykort till en vän. – Barnfamiljer är en viktig målgrupp för oss och vi vill berätta om alla de fantastiskt enkla och goda barnmatsprodukter som dykt upp på marknaden under de senaste åren, säger Katarina Wolf, Chef för KRAVs Marknadskommunikation. Under 2010 ökade försäljningen av ekologisk barnmat med 23 procent, ett resultat av ökad efterfrågan på barnmat utan onödiga tillsatser och på företag som aktivt satsar på KRAV-märkt. – Som föräldrar ställer vi krav på hög kvalitet av barnens leksaker, vagn och miljö. Då känns det naturligt att också ställa höga krav på matens kvalitet och etiken runt hur den är framställd, säger Andrea Fogel från Lillefogel som kommer att vara på plats under lördagen. Baby & Barn är mässan för alla som planerar att skaffa barn, väntar barn eller redan har barn. Evenemanget handlar om barn upp till 6 år och samlar över 100 utställare, experter att rådfråga, shopping, trender, underhållning och en mängd roliga aktiviteter. För ytterligare information, kontakta: Andrea Fogel, Lillefogel, 0733-89 38 05 Katarina Wolf, Marknadskommunikation, KRAV, 018-17 45 12.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Rekordutveckling för KRAV-märkt barnmat

2011-04-12
Gott och enkelt är ledorden för KRAV som är med på Baby & Barn-mässan för första gången. Den 15 till 17 april är det Baby & Barn-mässa på Svenska Mässan i Göteborg. KRAV är på plats och bjuder på goda juicer, kex, kakor och russin sponsrade av Semper SMåFOLK, Lillefogel och Smakis.

Dessutom kan medvetna konsumenter passa på att bli KRAV-supporter på plats och skicka ett gratis receptvykort till en vän.

– Barnfamiljer är en viktig målgrupp för oss och vi vill berätta om alla de fantastiskt enkla och goda barnmatsprodukter som dykt upp på marknaden under de senaste åren, säger Katarina Wolf, Chef för KRAVs Marknadskommunikation.

Under 2010 ökade försäljningen av ekologisk barnmat med 23 procent, ett resultat av ökad efterfrågan på barnmat utan onödiga tillsatser och på företag som aktivt satsar på KRAV-märkt.

– Som föräldrar ställer vi krav på hög kvalitet av barnens leksaker, vagn och miljö. Då känns det naturligt att också ställa höga krav på matens kvalitet och etiken runt hur den är framställd, säger Andrea Fogel från Lillefogel som kommer att vara på plats under lördagen.

Baby & Barn är mässan för alla som planerar att skaffa barn, väntar barn eller redan har barn. Evenemanget handlar om barn upp till 6 år och samlar över 100 utställare, experter att rådfråga, shopping, trender, underhållning och en mängd roliga aktiviteter.

För ytterligare information, kontakta:
Andrea Fogel, Lillefogel, 0733-89 38 05
Katarina Wolf, Marknadskommunikation, KRAV, 018-17 45 12.
Källa: KRAV

Senaste nyheter