Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Neova bäst på förnybar kommunikation

https://www.klimatsmart.se/images/news/neovakaminjo250x120.gif

Neova, Skandinaviens ledande bioenergiföretag, har belönats med en Sustainable Energy Oscar för sin nytänkande konceptualisering och kommunikation av kaminpelletsen Neova Kaminjo. Priset delas ut vid den internationella energikonferensen World Sustainable Energy Days i Österrike där Neova vann kategorin Renewable Energy Marketing i konkurrens med över 100 bolag runt om i världen. Juryns motivering: Neova Kaminjo presenterar på ett framgångsrikt och spännande sätt träpellets som en ”designerprodukt”, vilket gör den intressant för personer som annars kanske inte hade funderat över pellets som alternativ och attraktiv värmekälla. - Neova ska driva marknadens omställning från fossilt till natur- och bioenergi. Vår kommunikation och vårt varumärke är givetvis en viktig ingrediens i hur effektivt vi lyckas med detta arbete. Att vinna en Oscar för sin förnybara kommunikation i tuff internationell konkurrens är ett bevis på att vi är på rätt väg. Det är vi stolta över, säger Håkan Bjur, Koncernchef Neova. - Pellets uppfattas ibland som en ospännande produkt. Vi vill förändra den bilden och göra den mer rättvisande. Med Neova Kaminjo vill vi visa att pellets inte bara kan ge positiv effekt på den yttre miljön utan även på den inre, säger Marcus Rejnevik, Kommunikationschef Neova. För ytterligare information vänligen kontakta: Håkan Bjur, Koncernchef, 0705-39 80 80, hakan.bjur@neova.se Marcus Rejnevik, Kommunikationschef, 0708-52 86 09, marcus.rejnevik@neova.se Eller gå in på www.neova.se eller www.kaminjo.se För info om World Sustainable Energy Days gå in på www.wsed.at.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Neova bäst på förnybar kommunikation

2009-04-09
Neova, Skandinaviens ledande bioenergiföretag, har belönats med en Sustainable Energy Oscar för sin nytänkande konceptualisering och kommunikation av kaminpelletsen Neova Kaminjo.

Priset delas ut vid den internationella energikonferensen World Sustainable Energy Days i Österrike där Neova vann kategorin Renewable Energy Marketing i konkurrens med över 100 bolag runt om i världen.

Juryns motivering: Neova Kaminjo presenterar på ett framgångsrikt och spännande sätt träpellets som en ”designerprodukt”, vilket gör den intressant för personer som annars kanske inte hade funderat över pellets som alternativ och attraktiv värmekälla.

- Neova ska driva marknadens omställning från fossilt till natur- och bioenergi. Vår kommunikation och vårt varumärke är givetvis en viktig ingrediens i hur effektivt vi lyckas med detta arbete. Att vinna en Oscar för sin förnybara kommunikation i tuff internationell konkurrens är ett bevis på att vi är på rätt väg. Det är vi stolta över, säger Håkan Bjur, Koncernchef Neova.

- Pellets uppfattas ibland som en ospännande produkt. Vi vill förändra den bilden och göra den mer rättvisande. Med Neova Kaminjo vill vi visa att pellets inte bara kan ge positiv effekt på den yttre miljön utan även på den inre, säger Marcus Rejnevik, Kommunikationschef Neova.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Håkan Bjur, Koncernchef, 0705-39 80 80, hakan.bjur@neova.se
Marcus Rejnevik, Kommunikationschef, 0708-52 86 09, marcus.rejnevik@neova.se

Eller gå in på www.neova.se eller www.kaminjo.se
För info om World Sustainable Energy Days gå in på www.wsed.at.
Källa: Neova

Senaste nyheter