Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Krav-seminarium om marknaden för ekologisk mat 25 mars

https://www.klimatsmart.se/images/news/krav250x172.jpg

Den 25:e mars släpper KRAV sin årliga marknadsrapport. Den ger en bred bild av den ekologiska marknaden och innehåller unik statistik över försäljningen av KRAV-märkta produkter och utvecklingen av KRAV-certifierad produktion. Marknadsrapporten presenteras på seminariet ”Kraftsamling för ökad ekoproduktion” där företrädare från hela livsmedelskedjan är på plats. Till exempel deltar: - Britt-Marie Steg,VD, Hälsingestintan - Christina Gezelius, Informationschef, Martin & Servera - Daniel Nordström, Product Development Manager Waynes Coffe - Eva Rülf, LRF - Jenny Granefelt, driver den KRAV-certifierade garden Jussö gård - Louise König, Chef Hållbar Utveckling, Coop - Maria Varnauskas, Manager business developer creative industries, retail & food, Business Sweden - Matilda Ernkrans, Ordförande i Riksdagens Miljö- & jordbruksutskott (s) - Mats Sjödahl, Inköpsdirektör City Gross – Lantbruket i Sverige har alla förutsättningar att ställa om till KRAV-märkt produktion. Vi behöver fler bönder som möter konsumenternas tydliga efterfråga på KRAV-märkt och svensk mat. Aldrig förr har så många konsumenter köpt så mycket ekologisk mat som nu, säger Johan Cejie, försäljningschef på KRAV, säger Johan Cejie, försäljningschef på KRAV. Seminariet börjar klockan 13.00 på Wetterling Gallery i Kungsträdgården, Stockholm. Seminariet live-sänds också för alla som inte kan delta. Länk kommer att finnas via KRAVs webbplats. Program: - 13:00-14:00 Den svenska ekobonden – vinnare eller förlorare? - 14:00-14:50 Svenskt ekoproducerat – ett strategiskt vägval? - 15:20-16:10 KRAVs Marknadsrapport, Johan Cejie, försäljningschef KRAV - 16:10-17:30 Hur möter Sverige efterfrågan? - Fördrink, mingel och mat

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Krav-seminarium om marknaden för ekologisk mat 25 mars

2015-03-17
Den 25:e mars släpper KRAV sin årliga marknadsrapport. Den ger en bred bild av den ekologiska marknaden och innehåller unik statistik över försäljningen av KRAV-märkta produkter och utvecklingen av KRAV-certifierad produktion.

Marknadsrapporten presenteras på seminariet ”Kraftsamling för ökad ekoproduktion” där företrädare från hela livsmedelskedjan är på plats. Till exempel deltar:

- Britt-Marie Steg,VD, Hälsingestintan
- Christina Gezelius, Informationschef, Martin & Servera
- Daniel Nordström, Product Development Manager Waynes Coffe
- Eva Rülf, LRF
- Jenny Granefelt, driver den KRAV-certifierade garden Jussö gård
- Louise König, Chef Hållbar Utveckling, Coop
- Maria Varnauskas, Manager business developer creative industries, retail & food, Business Sweden
- Matilda Ernkrans, Ordförande i Riksdagens Miljö- & jordbruksutskott (s)
- Mats Sjödahl, Inköpsdirektör City Gross

– Lantbruket i Sverige har alla förutsättningar att ställa om till KRAV-märkt produktion. Vi behöver fler bönder som möter konsumenternas tydliga efterfråga på KRAV-märkt och svensk mat. Aldrig förr har så många konsumenter köpt så mycket ekologisk mat som nu, säger Johan Cejie, försäljningschef på KRAV, säger Johan Cejie, försäljningschef på KRAV.

Seminariet börjar klockan 13.00 på Wetterling Gallery i Kungsträdgården, Stockholm. Seminariet live-sänds också för alla som inte kan delta. Länk kommer att finnas via KRAVs webbplats.

Program:

- 13:00-14:00 Den svenska ekobonden – vinnare eller förlorare?
- 14:00-14:50 Svenskt ekoproducerat – ett strategiskt vägval?
- 15:20-16:10 KRAVs Marknadsrapport, Johan Cejie, försäljningschef KRAV
- 16:10-17:30 Hur möter Sverige efterfrågan?
- Fördrink, mingel och mat
Källa: KRAV

Senaste nyheter