Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

KRAV bjuder på ekofrukost i butik feb-maj 2014

https://www.klimatsmart.se/images/news/krav-ekofrukost250x127.jpg

– Det är viktigt att personalen får smaka på det de säljer och att de får uppdatera sina kunskaper, säger Annette Andersson färskvaruchef på ICA Kvantum Kungsbacka. – Vi har nytillskott i personalen och vi andra behöver repetera, säger hon. ICA Kvantum Kungsbacka är en butik som satsar på KRAV-märkt och ekologiskt och där efterfrågan ökar tydligt år för år. Butiken är först ut när KRAV och Arla för andra året i rad ordnar ekofrukostar i butik. I ett gemensamt projekt kommer 30 butiker att besökas under februari till maj av Arlas säljare och KRAV. Butikspersonalen får information om KRAV och ekologiskt samtidigt som de blir bjudna på frukost med KRAV-märkta produkter. Stunden avslutas med en tävling där de får testa sina kunskaper och har möjlighet att vinna ett pris. I butiken i Kungsbacka deltog ett 40-tal ur personalen i den mycket uppskattade frukosten, och det blev många samtal och frågor om produkterna. I projektet ingår också att konsumenterna ute i butiken får information om KRAV och ekologiskt, får provsmaka Arlas KRAV-märkta produkter och får möjlighet att vinna ett pris genom att testa sina kunskaper. Butiken skyltar upp och exponerar aktuella produkter. – En del har förutfattade meningar om produkterna. Därför är det viktigt att de får smaka på dem, att de får reda på deras mervärden och att det inte skiljer så mycket i pris, säger Annette Andersson. Arlas säljare, Catarina Artursson var med i Kungsbacka. – Det är väldigt viktigt att vi gör det här. Det är något att jobba med kontinuerligt, säger hon. – Kunderna har blivit mer medvetna och många är beredda att betala ett högre pris för ekologiska produkter, eftersom de vet vad det innebär för både hälsan och miljön.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

KRAV bjuder på ekofrukost i butik feb-maj 2014

2014-03-14
Angela Berggren och Catarina Artursson
– Det är viktigt att personalen får smaka på det de säljer och att de får uppdatera sina kunskaper, säger Annette Andersson färskvaruchef på ICA Kvantum Kungsbacka.

– Vi har nytillskott i personalen och vi andra behöver repetera, säger hon.

ICA Kvantum Kungsbacka är en butik som satsar på KRAV-märkt och ekologiskt och där efterfrågan ökar tydligt år för år. Butiken är först ut när KRAV och Arla för andra året i rad ordnar ekofrukostar i butik.

I ett gemensamt projekt kommer 30 butiker att besökas under februari till maj av Arlas säljare och KRAV. Butikspersonalen får information om KRAV och ekologiskt samtidigt som de blir bjudna på frukost med KRAV-märkta produkter. Stunden avslutas med en tävling där de får testa sina kunskaper och har möjlighet att vinna ett pris.

I butiken i Kungsbacka deltog ett 40-tal ur personalen i den mycket uppskattade frukosten, och det blev många samtal och frågor om produkterna.

I projektet ingår också att konsumenterna ute i butiken får information om KRAV och ekologiskt, får provsmaka Arlas KRAV-märkta produkter och får möjlighet att vinna ett pris genom att testa sina kunskaper. Butiken skyltar upp och exponerar aktuella produkter.

– En del har förutfattade meningar om produkterna. Därför är det viktigt att de får smaka på dem, att de får reda på deras mervärden och att det inte skiljer så mycket i pris, säger Annette Andersson.

Arlas säljare, Catarina Artursson var med i Kungsbacka.

– Det är väldigt viktigt att vi gör det här. Det är något att jobba med kontinuerligt, säger hon.

– Kunderna har blivit mer medvetna och många är beredda att betala ett högre pris för ekologiska produkter, eftersom de vet vad det innebär för både hälsan och miljön.
Källa: KRAV

Senaste nyheter