Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Earth Lovers miljövänlig duschgelé

https://www.klimatsmart.se/images/news/earthlovers162x250.png

Earth Lovers™ är den andra produktserien från The Body Shop som får prydas med den nya ekoschysta Eco-conscious märkningen, vilket innebär att de är 100% biologiskt lätt nedbrytbara och innehåller varken sulfater, parabener eller färgämnen. Som det ursprungliga etiskt medvetna kosmetikaföretaget låter vi på The Body Shop våra värderingar genomsyra allt vi gör – inte minst värderingen “Protect Our Planet”. I varje Earth Lovers™ Shower Gel finns det Community Fair Trade-producerad aloe vera från Guatemala. Aloe vera har länge använts inom hudvård för sina lenande och svalkande egenskaper. Earth Lovers™ kommer i sex dofter i sammetsmjukt tvålfria sammansättningar som är schysta både mot din hud och mot miljön. - Lemon & Thyme - Friskar upp och ger huden en ren känsla. Den friskt aromatiska doften av citron signalerar citronens förmåga att rengöra och mjukgöra särskilt lite fetare hudtyper. - Mint & Cucumber - Mynta och gurka är två klassiker inom hudvård. Nu lägger vi ihop de två för att ge dig en morgondusch som är fräschare än det mesta! - Watermelon & Eucalyptus - Vattenmelon innehåller rikligt med antioxidanter som här hjälper till att skydda och vårda huden. Av eukalyptusbladen framställs extrakt för att fräscha upp trött och glåmig hud. - Fig & Rosemary - Den mjuka, varma och söta doften av fikon har länge uppskattats i många olika sammanhang. Fikon innehåller höga halter av antioxidanter, och Rosmarin har länge använts inom hudvård för att balansera fet hud. - Pear & Lemongrass - Här balanseras den söta doften av päron med den citrusrena doften av citrongräs. Citrongräs har sedan länge använts i Indien, både som läkeört och som doft. - Apricot & Basil - Extrakt av aprikos är perfekt för att göra huden mjuk och smidig. Aprikosen innehåller enzymer som är milt exfolierande, och hjälper därför till att fräscha upp trött och glåmig hud. Basilika hjälper också till att gör huden mjuk och len. - Fragrance Free - En doftfri variant för känslig hud eller för den som vill bli ren och fräsch utan doft. Hela Earth Lovers™-serien är dessutom tvålfri och perfekt för den känsliga huden. Eco-Conscious märkning – vad innebär den för mig och för miljön? • Är schysta mot vattenmiljön för att inte utsätta fiskar och sjölevande djur för onödiga påfrestningar • Är biologiskt lätt nedbrytbara. Det innebär att de ytbehandlande medel och lödderämnen som finns i produkten börjar brytas ned så fort de sköljs ut i avloppet • Använder sig av så lite förpackningsmaterial som möjligt, och där det är möjligt använder återvunnet förpackningsmaterial Den miljövänliga eco-conscious-märkningen gjorde entré 2010, i och med lanseringen av hårvårdsserien Rainforest Hair Care. Earth Lovers™ Shower Gel 250 ml, 95 kr. Finns i butik från 14 april 2011. Under perioden 14 april - 22 maj 2011 genomför The Body Shop en runda-upp kampanj i våra butiker runt om i Sverige till förmån för WWF och deras viktiga arbete för ett friskare Östersjön. De första 2500 kunderna som rundar upp för WWF får Östersjö-vimpeln som tack. För mer information, kontakta: Karin Wickberg Taylar, PR-ansvarig, 08-442 43 44, 0708-39 76 25, karin.wickberg.taylar@thebodyshop.se.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Earth Lovers miljövänlig duschgelé

2011-03-31
Earth Lovers™ är den andra produktserien från The Body Shop som får prydas med den nya ekoschysta Eco-conscious märkningen, vilket innebär att de är 100% biologiskt lätt nedbrytbara och innehåller varken sulfater, parabener eller färgämnen. Som det ursprungliga etiskt medvetna kosmetikaföretaget låter vi på The Body Shop våra värderingar genomsyra allt vi gör – inte minst värderingen “Protect Our Planet”.

I varje Earth Lovers™ Shower Gel finns det Community Fair Trade-producerad aloe vera från Guatemala. Aloe vera har länge använts inom hudvård för sina lenande och svalkande egenskaper. Earth Lovers™ kommer i sex dofter i sammetsmjukt tvålfria sammansättningar som är schysta både mot din hud och mot miljön.

- Lemon & Thyme - Friskar upp och ger huden en ren känsla. Den friskt aromatiska doften av citron signalerar citronens förmåga att rengöra och mjukgöra särskilt lite fetare hudtyper.

- Mint & Cucumber - Mynta och gurka är två klassiker inom hudvård. Nu lägger vi ihop de två för att ge dig en morgondusch som är fräschare än det mesta!

- Watermelon & Eucalyptus - Vattenmelon innehåller rikligt med antioxidanter som här hjälper till att skydda och vårda huden. Av eukalyptusbladen framställs extrakt för att fräscha upp trött och glåmig hud.

- Fig & Rosemary - Den mjuka, varma och söta doften av fikon har länge uppskattats i många olika sammanhang. Fikon innehåller höga halter av antioxidanter, och Rosmarin har länge använts inom hudvård för att balansera fet hud.

- Pear & Lemongrass - Här balanseras den söta doften av päron med den citrusrena doften av citrongräs. Citrongräs har sedan länge använts i Indien, både som läkeört och som doft.

- Apricot & Basil - Extrakt av aprikos är perfekt för att göra huden mjuk och smidig. Aprikosen innehåller
enzymer som är milt exfolierande, och hjälper därför till att fräscha upp trött och glåmig hud. Basilika hjälper också till att gör huden mjuk och len.

- Fragrance Free - En doftfri variant för känslig hud eller för den som vill bli ren och fräsch utan doft. Hela Earth Lovers™-serien är dessutom tvålfri och perfekt för den känsliga huden.

Eco-Conscious märkning – vad innebär den för mig och för miljön?
• Är schysta mot vattenmiljön för att inte utsätta fiskar och sjölevande djur för onödiga påfrestningar
• Är biologiskt lätt nedbrytbara. Det innebär att de ytbehandlande medel och lödderämnen som finns i produkten börjar brytas ned så fort de sköljs ut i avloppet
• Använder sig av så lite förpackningsmaterial som möjligt, och där det är möjligt använder återvunnet förpackningsmaterial

Den miljövänliga eco-conscious-märkningen gjorde entré 2010, i och med lanseringen av hårvårdsserien Rainforest Hair Care.

Earth Lovers™ Shower Gel 250 ml, 95 kr. Finns i butik från 14 april 2011.

Under perioden 14 april - 22 maj 2011 genomför The Body Shop en runda-upp kampanj i våra butiker runt om i Sverige till förmån för WWF och deras viktiga arbete för ett friskare Östersjön.

De första 2500 kunderna som rundar upp för WWF får Östersjö-vimpeln som tack.

För mer information, kontakta:
Karin Wickberg Taylar, PR-ansvarig, 08-442 43 44, 0708-39 76 25, karin.wickberg.taylar@thebodyshop.se.
Källa: WWF

Senaste nyheter