Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

E-fakturor erbjuds av Enkla Elbolaget

https://www.klimatsmart.se/images/news/enkla_elbolaget.gif

Att vara e-kund är enkelt. Enkla Elbolaget gör det enkelt för sina kunder att ha koll på det bästa avtalet, slippa långa telefonköer, samtidigt som de gör en insats för miljön. All vår el kommer från sol, vind och vatten. Frågan är inte vad en e-kund får, utan vad en e-kund slipper. Mångas syn på elbolag karakteriseras av långa telefonköer, chockhöga fakturor utan förvarning och pappersslöseri. Hos Enkla Elbolaget ska det vara enkelt att vara en klok kund. - El är en lågintresseprodukt och vi tror att de flesta är ganska så ointresserade av krångliga elavtal, långa fakturor och ett språkbruk som är svårt att förstå. Vi vill göra det enklare för våra kunder. Att blir e-kund är ett sätt. Dessutom gör våra e-kunder en viktig insats för miljön, säger Kenneth Johansson, VD, Enkla Elbolaget. Att vara e-kund ger många fördelar. Många vill göra mer för miljön, men vet inte riktigt hur. Digitala fakturor och kommunikation är bättre för både klimatet och brevbärarens rygg. Enkla Elbolaget åtar sig att ha koll på prisfluktuationer och som kund blir man snabbt uppdaterad via SMS. Kunden kan också få ett sms om t.ex. när det är dags att förnya ett avtal. Och få sin faktura direkt skickad Internetbanken. Kunden slipper själv att vara elproffs. - Vi arbetar löpande med att ta fram tjänster som gör el enklare för våra kunder. De kan nå oss genom vår chatt, telefon, mail och inom kort även sms. Kunden väljer själv hur de vill ha kontakt med oss. Genom att göra el enklare, får våra kunder mer tid över till livets väsentligheter, avslutar Petra Isacson, Kommunikationschef, Enkla Elbolaget. För mer information, vänligen kontakta: Kenneth Johansson, VD Enkla Elbolaget, 0454-200 243, kenneth.johansson@enklaelbolaget.se. Petra Isacson, Enkla Elbolaget, 0722-30 77 92, petra.isacson@enklaelbolaget.se.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

E-fakturor erbjuds av Enkla Elbolaget

2010-04-12
Att vara e-kund är enkelt. Enkla Elbolaget gör det enkelt för sina kunder att ha koll på det bästa avtalet, slippa långa telefonköer, samtidigt som de gör en insats för miljön. All vår el kommer från sol, vind och vatten. Frågan är inte vad en e-kund får, utan vad en e-kund slipper.

Mångas syn på elbolag karakteriseras av långa telefonköer, chockhöga fakturor utan förvarning och pappersslöseri. Hos Enkla Elbolaget ska det vara enkelt att vara en klok kund.

- El är en lågintresseprodukt och vi tror att de flesta är ganska så ointresserade av krångliga elavtal, långa fakturor och ett språkbruk som är svårt att förstå. Vi vill göra det enklare för våra kunder. Att blir e-kund är ett sätt. Dessutom gör våra e-kunder en viktig insats för miljön, säger Kenneth Johansson, VD, Enkla Elbolaget.

Att vara e-kund ger många fördelar. Många vill göra mer för miljön, men vet inte riktigt hur. Digitala fakturor och kommunikation är bättre för både klimatet och brevbärarens rygg.

Enkla Elbolaget åtar sig att ha koll på prisfluktuationer och som kund blir man snabbt uppdaterad via SMS. Kunden kan också få ett sms om t.ex. när det är dags att förnya ett avtal. Och få sin faktura direkt skickad Internetbanken. Kunden slipper själv att vara elproffs.

- Vi arbetar löpande med att ta fram tjänster som gör el enklare för våra kunder. De kan nå oss genom vår chatt, telefon, mail och inom kort även sms. Kunden väljer själv hur de vill ha kontakt med oss. Genom att göra el enklare, får våra kunder mer tid över till livets väsentligheter, avslutar Petra Isacson, Kommunikationschef, Enkla Elbolaget.

För mer information, vänligen kontakta:
Kenneth Johansson, VD Enkla Elbolaget, 0454-200 243,
kenneth.johansson@enklaelbolaget.se.

Petra Isacson, Enkla Elbolaget, 0722-30 77 92, petra.isacson@enklaelbolaget.se.

Senaste nyheter