Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Coca-Colas klimatrapportering toppbetyg

https://www.klimatsmart.se/images/news/tricorona250x28pa.jpg

Coca-Cola Enterprises Sverige är ett av endast två Svenska företag som uppnår maximal poäng när det gäller att möta alla krav som ingår i den internationella standarden för klimatredovisning, GHG-protokollet. Detta enligt en branschstudie av svenska företags klimatredovisningar som företaget Tricorona har gjort. Syftet med rapporten är att visa om det finns något samband mellan hur aktiva företagen är i sin klimatkommunikation och hur relevant och jämförbar klimatredovisningen är. Företag i tjugo branscher har jämförts. - Arbetet med att minska vår klimatpåverkan har samma framgångsfraktorer som våra andra affärsmål; mätning, uppföljning, tydliga mål och ledarskap. Att vi får erkännande för vår klimatredovisning är en viktig signal men vi kommer självklart att fortsätta förbättra oss för att ligga i framkant både vad gäller transparens och själva hållbarhetsarbetet, säger Göran Holm, VD Coca-Cola Enterprises Sverige. - Coca-Cola Enterprise Sverige visar på ett föredömligt sätt att det går att aktivt arbeta med klimatfrågan, detaljerat redovisa enligt gällande standard (GHG, Green House Gas Protocol) och samtidigt ha god lönsamhet. Transparens och kommunikation är oerhört viktigt för att lyfta klimatfrågan, säger Per Egstam, VD Tricorona Climate Partner. Coca-Cola Enterprises Sverige kommer inom några veckor att publicera sin femte fullständiga hållbarhetsredovisning enligt GRI samt en microsite som endast kommer att innehålla information om företagets hållbarhetsarbete. För mer information, kontakta: Peter Bodor, Coca-Cola Enterprises Sverige, 0706-48 70 65, pbodor@cokecce.com Per Egstam, vd Tricorona Climate Partner, 0708-28 53 37, per.egstam@tricorona.se.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Coca-Colas klimatrapportering toppbetyg

2012-05-24
Coca-Cola Enterprises Sverige är ett av endast två Svenska företag som uppnår maximal poäng när det gäller att möta alla krav som ingår i den internationella standarden för klimatredovisning, GHG-protokollet. Detta enligt en branschstudie av svenska företags klimatredovisningar som företaget Tricorona har gjort.

Syftet med rapporten är att visa om det finns något samband mellan hur aktiva företagen är i sin klimatkommunikation och hur relevant och jämförbar klimatredovisningen är. Företag i tjugo branscher har jämförts.

- Arbetet med att minska vår klimatpåverkan har samma framgångsfraktorer som våra andra affärsmål; mätning, uppföljning, tydliga mål och ledarskap. Att vi får erkännande för vår klimatredovisning är en viktig signal men vi kommer självklart att fortsätta förbättra oss för att ligga i framkant både vad gäller transparens och själva hållbarhetsarbetet, säger Göran Holm, VD Coca-Cola Enterprises Sverige.

- Coca-Cola Enterprise Sverige visar på ett föredömligt sätt att det går att aktivt arbeta med klimatfrågan, detaljerat redovisa enligt gällande standard (GHG, Green House Gas Protocol) och samtidigt ha god lönsamhet. Transparens och kommunikation är oerhört viktigt för att lyfta klimatfrågan, säger Per Egstam, VD Tricorona Climate Partner.

Coca-Cola Enterprises Sverige kommer inom några veckor att publicera sin femte fullständiga hållbarhetsredovisning enligt GRI samt en microsite som endast kommer att innehålla information om företagets hållbarhetsarbete.

För mer information, kontakta:
Peter Bodor, Coca-Cola Enterprises Sverige, 0706-48 70 65, pbodor@cokecce.com
Per Egstam, vd Tricorona Climate Partner, 0708-28 53 37, per.egstam@tricorona.se.

Senaste nyheter