Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

OKQ8 är bäst på hållbar utveckling

https://www.klimatsmart.se/images/news/okq869x68.gif

För andra året i rad utses OKQ8 till det varumärke som bedöms vara bäst på miljöarbete och socialt ansvarstagande bland drivmedelsbolagen. Det framgår av Sveriges största varumärkesundersökning om hållbarhet, Sustainable Brands, där Sveriges konsumenter bedömer landets mest hållbara varumärken. I undersökningen har 8015 svenska konsumenter svarat på frågor om hur de uppfattar och bedömer arbetet med miljö- och socialt ansvarstagande hos 200 varumärken inom olika branscher. Bakom Sustainable Brands står medieföretaget IDG i samarbete med IDG Research och undersökningsföretaget Ipsos. - Givetvis är vi mycket stolta över att vi återigen utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag. Vi strävar efter att göra det enkelt för den hållbara bilisten att göra smarta val och den här utmärkelsen är ett bevis på att vårt budskap nått fram, säger Andréa Haag, hälsa, miljö och säkerhetschef på OKQ8. I undersökningen ombads Sveriges konsumenter att rangordna och bedöma företagens hållbarhetsarbete. Bland branschens sex aktörer var OKQ8 starkast med högst betyg från Sveriges konsumenter inom både miljöansvar och socialt ansvarstagande. I den totala bedömningen över Sveriges mest hållbara varumärken hamnar OKQ8 på plats 77 av årets 200 varumärken. - Vi har under lång tid arbetat med att driva utvecklingen av förnybara drivmedel och miljöanpassade bilprodukter och även mer hållbara transporter och logistik. Nu har vi tagit ett större grepp om miljöarbetet med öppnandet av OKQ8 Häggvik. Som Sveriges mest hållbara bensinbolag känner vi ansvar för att ständigt förnya och driva drivmedelsbranschen framåt för en mer hållbar bilism, avslutar Andréa Haag, hälsa, miljö och säkerhetschef på OKQ8. Mer information om Sustainable Brands 2012: 8015 svenska konsumenter från 16 år och uppåt deltog i undersökningen genom webbintervjuer i Ipsos/Synovates panel. De 8015 personerna som har intervjuats motsvarar svenska folket i en konsumentroll. Deltagarna i undersökningen ombads svara på hur de uppfattar och bedömer miljö- och sociala ansvarstagandet hos 200 varumärken. För mer information, kontakta: Andréa Haag, hälsa, miljö och säkerhetschef OKQ8, 070-268 02 03, Andrea.haag@okq8.se.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

OKQ8 är bäst på hållbar utveckling

2012-03-19
För andra året i rad utses OKQ8 till det varumärke som bedöms vara bäst på miljöarbete och socialt ansvarstagande bland drivmedelsbolagen. Det framgår av Sveriges största varumärkesundersökning om hållbarhet, Sustainable Brands, där Sveriges konsumenter bedömer landets mest hållbara varumärken.

I undersökningen har 8015 svenska konsumenter svarat på frågor om hur de uppfattar och bedömer arbetet med miljö- och socialt ansvarstagande hos 200 varumärken inom olika branscher. Bakom Sustainable Brands står medieföretaget IDG i samarbete med IDG Research och undersökningsföretaget Ipsos.

- Givetvis är vi mycket stolta över att vi återigen utsetts till Sveriges mest hållbara drivmedelsbolag. Vi strävar efter att göra det enkelt för den hållbara bilisten att göra smarta val och den här utmärkelsen är ett bevis på att vårt budskap nått fram, säger Andréa Haag, hälsa, miljö och säkerhetschef på OKQ8.

I undersökningen ombads Sveriges konsumenter att rangordna och bedöma företagens hållbarhetsarbete. Bland branschens sex aktörer var OKQ8 starkast med högst betyg från Sveriges konsumenter inom både miljöansvar och socialt ansvarstagande. I den totala bedömningen över Sveriges mest hållbara varumärken hamnar OKQ8 på plats 77 av årets 200 varumärken.

- Vi har under lång tid arbetat med att driva utvecklingen av förnybara drivmedel och miljöanpassade bilprodukter och även mer hållbara transporter och logistik. Nu har vi tagit ett större grepp om miljöarbetet med öppnandet av OKQ8 Häggvik. Som Sveriges mest hållbara bensinbolag känner vi ansvar för att ständigt förnya och driva drivmedelsbranschen framåt för en mer hållbar bilism, avslutar Andréa Haag, hälsa, miljö och säkerhetschef på OKQ8.

Mer information om Sustainable Brands 2012:
8015 svenska konsumenter från 16 år och uppåt deltog i undersökningen genom webbintervjuer i Ipsos/Synovates panel. De 8015 personerna som har intervjuats motsvarar svenska folket i en konsumentroll. Deltagarna i undersökningen ombads svara på hur de uppfattar och bedömer miljö- och sociala ansvarstagandet hos 200 varumärken.

För mer information, kontakta:
Andréa Haag, hälsa, miljö och säkerhetschef OKQ8, 070-268 02 03, Andrea.haag@okq8.se.
Källa: OKQ8

Senaste nyheter