Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Nytt uppdragskontrakt

https://www.klimatsmart.se/images/news/komm250x252.jpg

Vi på Creaprint/STIGE är mycket stolta över att av Populär Kommunikation i Göteborg, fått tryckuppdraget för deras nya form av sitt magasin, Kommunicera. Magasinet har getts ut sedan 1970-talet under olika namn. De senaste åren hette det Populär kommunikation. Vi hade glädjen att få vara med i ett tidigt skede och komma med input gällande format, omfång, pappersval, bindningsteknik, miljöpåverkan och utgivningsplan. Det resulterade i att inlagan trycks och binds som en 64 sidig arkdel. Omslaget som har högre ytvikt och dessutom lamineras trycks dock separat. Detta innebär att vi får minimalt med spill, gör av med mindre energi och sparar tid, vilket i sin tur medför att vi hjälper kunden spara pengar. När sedan Björn Karlsson, pappa till magasinet, ringde upp efter första leveransen och tackade för ett förträffligt resultat, kunde det inte kännas bättre. Lite extra roligt är det att konstatera att uppdraget till att formge tidskriftens logotyp gick till Petter Antonisen, som ingår i vårt nätverk, Kreativitetens Nätverk. Du som prenumererar får Kommunicera i brevlådan i morgon, onsdag. Är du inte ännu prenumerant på detta magasin för kommunicerande människor, kommer vi på Creaprint, inom kort erbjuda en ”trogen kund” -prenumeration med rabatterat pris. Personligen anser jag att det bör finnas minst ett exemplar av Kommunicera på varje företag som arbetar med kommunikation i pappersform och på webben. Alla kan hela tiden lära sig mer, utvecklas och bli bättre. Inte minst jag själv. Fortsatt trevlig sommar!

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Nytt uppdragskontrakt

2013-07-20
Vi på Creaprint/STIGE är mycket stolta över att av Populär Kommunikation i Göteborg, fått tryckuppdraget för deras nya form av sitt magasin, Kommunicera. Magasinet har getts ut sedan 1970-talet under olika namn. De senaste åren hette det Populär kommunikation.
Vi hade glädjen att få vara med i ett tidigt skede och komma med input gällande format, omfång, pappersval, bindningsteknik, miljöpåverkan och utgivningsplan.

Det resulterade i att inlagan trycks och binds som en 64 sidig arkdel. Omslaget som har högre ytvikt och dessutom lamineras trycks dock separat. Detta innebär att vi får minimalt med spill, gör av med mindre energi och sparar tid, vilket i sin tur medför att vi hjälper kunden spara pengar. När sedan Björn Karlsson, pappa till magasinet, ringde upp efter första leveransen och tackade för ett förträffligt resultat, kunde det inte kännas bättre.

Lite extra roligt är det att konstatera att uppdraget till att formge tidskriftens logotyp gick till Petter Antonisen, som ingår i vårt nätverk, Kreativitetens Nätverk.

Du som prenumererar får Kommunicera i brevlådan i morgon, onsdag.

Är du inte ännu prenumerant på detta magasin för kommunicerande människor, kommer vi på Creaprint, inom kort erbjuda en ”trogen kund” -prenumeration med rabatterat pris. Personligen anser jag att det bör finnas minst ett exemplar av Kommunicera på varje företag som arbetar med kommunikation i pappersform och på webben. Alla kan hela tiden lära sig mer, utvecklas och bli bättre. Inte minst jag själv.

Fortsatt trevlig sommar!
Källa: Creaprint

Senaste nyheter