Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Earth Day och Metro Go Green 22 april

https://www.klimatsmart.se/images/news/metrogogreen209x234.jpg

Är ditt varumärke grönt? Då är det dags att låta världen veta det. Kommunicera ditt budskap via Metro Go Green. Go Green är en global satsning, en hel tidning tillägnad vår planet, som publiceras på Earth Day den 22 april. Med hjälp av Metros internationella redaktion i samarbete med WWF och ledande miljöexperter i Sverige och hela världen, kommer vi att skapa en helt unik tidning som distribueras till Metros 17 miljoner dagliga läsare. Våra läsare liksom våra kunder är miljömedvetna. Var med när vi manifesterar det i Metros alla editioner. Earth Day firar i år 40-årsjubileum. Hela Metro färgas grön och vi låter miljötänket genomsyra alla avdelningar i tidningen. I mitten av tidningen skapar vi en specialsektion på 12-16 sidor med temat "En grön framtid". Vad är gröna livsmedel, närproducerat och ekologiskt? Hur påverkar våra matvanor planeten? Vad kan vi göra för att göra skillnad? Och hur bygger vi ett långsiktigt hållbart samhälle med avseende på energi, konsumtion och välstånd? Den 22 april blir Metro återigen grön och hela tidningen kommer att präglas av miljöfrågor. Var med och kommunicera ditt gröna budskap via Metro Go Green. Vill du läsa om dessa gröna budskap - glöm inte att ta en tidning!

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Senaste nyheter