Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Kreativt tema för Munken Agenda 2012

https://www.klimatsmart.se/images/news/agendaomslag250x218.jpg

I nya Munken Agenda, som i år utkommer för tredje gången, har Arctic Paper tagit fasta på hur passionen för papper och art work förenar pappersmakarna på bruket i Munkedal med designers och tryckare runt om i Europa. Här möter man specialisterna på Arctic Paper Munkedals, upplever Munken Design Range och visar upp verktygen som världens alla art workers känner igen och använder dagligdags. FSC och PEFC-märkta Munken Design Range har tagit marknaden med storm. Såväl intresset som försäljningen av Arctic Papers främsta designpapper ökar kontinuerligt. Årets Munken Agenda tar kunderna rakt in i händelsernas centrum. Årets tema ”Artssentials” är en ordlek, där kunnande och kreativitet, med hjälp av bra material och arbetsverktyg står i fokus. Agendan förenar vardagen på bruket och vardagen för alla kvalitetsmedvetna tryckare och designers. Vi är alla Munken Art Workers. Som vanligt trycks årets agenda på Munkens sex designpapperskvaliteter. Och precis som tidigare binds den med så kallad fransk öppen trådbindning, en snygg och exklusiv bindning som gör att kalendern ligger stabilt uppslagen. Arctic Paper strävar också efter att utveckla kunskapen om papper och tryck. En andra film lanseras därför på Arctic Papers webb, där man får en ”virtuell fikastund” med någon av experterna hos Arctic Paper Munkedals. Filmerna ger en koncentrerad dos pappers-kunnande; här diskuteras bestruket kontra obestruket, ljushet och nyans, papperskänsla och ytor, opacitet och mycket mera. Fika gärna med Anders Fransson, Group Technical and Environmental Coordinator på Arctic Paper, på www.arcticpaper.com/se/munken - Det finns en stor efterfrågan efter kunskap om papper och hur man uppnår ett så bra tryckresultat som möjligt. Vi vill med ”Fika-filmerna” bidra till ökat kunnande om papper, repro och tryck, säger Annika Andréasson, projektledare på Arctic Papers marknadsavdelning. Kampanjen kring Munken Agenda startar vecka 43. Då får ett stort antal Munkenentusiaster i Europa en inbjudan att beställa den nya agendan. Det nya Munken-året kan börja! För mer information, kontakta: Gabriella Larsson, affärsutvecklingschef, Arctic Paper Sverige, 0522-26 63 32.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Kreativt tema för Munken Agenda 2012

2011-10-21
I nya Munken Agenda, som i år utkommer för tredje gången, har Arctic Paper tagit fasta på hur passionen för papper och art work förenar pappersmakarna på bruket i Munkedal med designers och tryckare runt om i Europa. Här möter man specialisterna på Arctic Paper Munkedals, upplever Munken Design Range och visar upp verktygen som världens alla art workers känner igen och använder dagligdags.

FSC och PEFC-märkta Munken Design Range har tagit marknaden med storm. Såväl intresset som försäljningen av Arctic Papers främsta designpapper ökar kontinuerligt.

Årets Munken Agenda tar kunderna rakt in i händelsernas centrum. Årets tema ”Artssentials” är en ordlek, där kunnande och kreativitet, med hjälp av bra material och arbetsverktyg står i fokus. Agendan förenar vardagen på bruket och vardagen för alla kvalitetsmedvetna tryckare och designers. Vi är alla Munken Art Workers.

Som vanligt trycks årets agenda på Munkens sex designpapperskvaliteter. Och precis som tidigare binds den med så kallad fransk öppen trådbindning, en snygg och exklusiv bindning som gör att kalendern ligger stabilt uppslagen.

Arctic Paper strävar också efter att utveckla kunskapen om papper och tryck. En andra film lanseras därför på Arctic Papers webb, där man får en ”virtuell fikastund” med någon av experterna hos Arctic Paper Munkedals. Filmerna ger en koncentrerad dos pappers-kunnande; här diskuteras bestruket kontra obestruket, ljushet och nyans, papperskänsla och ytor, opacitet och mycket mera. Fika gärna med Anders Fransson, Group Technical and Environmental Coordinator på Arctic Paper, på www.arcticpaper.com/se/munken

- Det finns en stor efterfrågan efter kunskap om papper och hur man uppnår ett så bra tryckresultat som möjligt. Vi vill med ”Fika-filmerna” bidra till ökat kunnande om papper, repro och tryck, säger Annika Andréasson, projektledare på Arctic Papers marknadsavdelning.

Kampanjen kring Munken Agenda startar vecka 43. Då får ett stort antal Munkenentusiaster i Europa en inbjudan att beställa den nya agendan.

Det nya Munken-året kan börja!

För mer information, kontakta:
Gabriella Larsson, affärsutvecklingschef, Arctic Paper Sverige, 0522-26 63 32.

Agendan kan även köpas från Munken Shop, www.arcticpaper.com/se/munkenshop från den 1 november.
Besök också gärna Munken på Facebook, www.facebook.com/munkenbyarcticpaper
Källa: Arctic Paper

Senaste nyheter