Redaktör:
Jens Ljunggren
Kreativt tema för Munken Agenda 2012
2011-10-21
I nya Munken Agenda, som i år utkommer för tredje gången, har Arctic Paper tagit fasta på hur passionen för papper och art work förenar pappersmakarna på bruket i Munkedal med designers och tryckare runt om i Europa. Här möter man specialisterna på Arctic Paper Munkedals, upplever Munken Design Range och visar upp verktygen som världens alla art workers känner igen och använder dagligdags.
FSC och PEFC-märkta Munken Design Range har tagit marknaden med storm. Såväl intresset som försäljningen av Arctic Papers främsta designpapper ökar kontinuerligt.
Årets Munken Agenda tar kunderna rakt in i händelsernas centrum. Årets tema ”Artssentials” är en ordlek, där kunnande och kreativitet, med hjälp av bra material och arbetsverktyg står i fokus. Agendan förenar vardagen på bruket och vardagen för alla kvalitetsmedvetna tryckare och designers. Vi är alla Munken Art Workers.
Som vanligt trycks årets agenda på Munkens sex designpapperskvaliteter. Och precis som tidigare binds den med så kallad fransk öppen trådbindning, en snygg och exklusiv bindning som gör att kalendern ligger stabilt uppslagen.
Arctic Paper strävar också efter att utveckla kunskapen om papper och tryck. En andra film lanseras därför på Arctic Papers webb, där man får en ”virtuell fikastund” med någon av experterna hos Arctic Paper Munkedals. Filmerna ger en koncentrerad dos pappers-kunnande; här diskuteras bestruket kontra obestruket, ljushet och nyans, papperskänsla och ytor, opacitet och mycket mera. Fika gärna med Anders Fransson, Group Technical and Environmental Coordinator på Arctic Paper, på www.arcticpaper.com/se/munken
- Det finns en stor efterfrågan efter kunskap om papper och hur man uppnår ett så bra tryckresultat som möjligt. Vi vill med ”Fika-filmerna” bidra till ökat kunnande om papper, repro och tryck, säger Annika Andréasson, projektledare på Arctic Papers marknadsavdelning.
Kampanjen kring Munken Agenda startar vecka 43. Då får ett stort antal Munkenentusiaster i Europa en inbjudan att beställa den nya agendan.
Det nya Munken-året kan börja!
För mer information, kontakta:
Gabriella Larsson, affärsutvecklingschef, Arctic Paper Sverige, 0522-26 63 32.
Agendan kan även köpas från Munken Shop, www.arcticpaper.com/se/munkenshop från den 1 november.
Besök också gärna Munken på Facebook, www.facebook.com/munkenbyarcticpaper
FSC och PEFC-märkta Munken Design Range har tagit marknaden med storm. Såväl intresset som försäljningen av Arctic Papers främsta designpapper ökar kontinuerligt.
Årets Munken Agenda tar kunderna rakt in i händelsernas centrum. Årets tema ”Artssentials” är en ordlek, där kunnande och kreativitet, med hjälp av bra material och arbetsverktyg står i fokus. Agendan förenar vardagen på bruket och vardagen för alla kvalitetsmedvetna tryckare och designers. Vi är alla Munken Art Workers.
Som vanligt trycks årets agenda på Munkens sex designpapperskvaliteter. Och precis som tidigare binds den med så kallad fransk öppen trådbindning, en snygg och exklusiv bindning som gör att kalendern ligger stabilt uppslagen.
Arctic Paper strävar också efter att utveckla kunskapen om papper och tryck. En andra film lanseras därför på Arctic Papers webb, där man får en ”virtuell fikastund” med någon av experterna hos Arctic Paper Munkedals. Filmerna ger en koncentrerad dos pappers-kunnande; här diskuteras bestruket kontra obestruket, ljushet och nyans, papperskänsla och ytor, opacitet och mycket mera. Fika gärna med Anders Fransson, Group Technical and Environmental Coordinator på Arctic Paper, på www.arcticpaper.com/se/munken
- Det finns en stor efterfrågan efter kunskap om papper och hur man uppnår ett så bra tryckresultat som möjligt. Vi vill med ”Fika-filmerna” bidra till ökat kunnande om papper, repro och tryck, säger Annika Andréasson, projektledare på Arctic Papers marknadsavdelning.
Kampanjen kring Munken Agenda startar vecka 43. Då får ett stort antal Munkenentusiaster i Europa en inbjudan att beställa den nya agendan.
Det nya Munken-året kan börja!
För mer information, kontakta:
Gabriella Larsson, affärsutvecklingschef, Arctic Paper Sverige, 0522-26 63 32.
Agendan kan även köpas från Munken Shop, www.arcticpaper.com/se/munkenshop från den 1 november.
Besök också gärna Munken på Facebook, www.facebook.com/munkenbyarcticpaper
Källa: Arctic Paper
Senaste nyheter
-
2023-01-02
Returnerade varor slängs - billigare än att sälja igenInte nöjd med julklapparna? Det du skickar i retur slängs förmodligen. För e-handelsföretag är det… -
2021-09-06
Biogasol i pappersproduktionen minskar klimatpåverkan med 90%Duni Groups resa mot fossilfrihet fortsätter när den första leveransen av biogasol anlänt till… -
2019-10-17
World Ecolabel Day miljömärkningarnas dagAllt fler vill göra hållbara val men många upplever att det är svårt att veta vilka alternativ som… -
2018-03-01
90% av befolkningen vill leva mer klimatsmart enligt SifoDet är hög tid att vi alla lägger in en högre växel för klimatet. Sverige har ett av de högsta… -
2017-03-22
Miljövänliga Munken Design utforskar psykologi på papperDin hjärna är en sovande jätte. Utmärkt formgivning drivs av kreativitet. Och i sina enklaste… -
2016-11-29
Nya provbokskollektioner för Munken Design från Arctic PaperNu finns två nya provbokskollektionerna av förstklassigt designpapper från Arctic Paper, som gör… -
2015-05-19
Munken lanserar miljömärkt klotterbokPapper är på riktigt! Allt har en början. Nya uppfinningar, stora konstverk eller riktigt bra idéer… -
2013-11-12
Avisera planterar ett träd för varje beställning av miljötejpen AirTape™Miljö och kvalitet är viktiga frågor för många företag och organisationer, och intresset för den… -
2013-01-29
Nu är vi medlemmar i KlimatpaktenKlimatpakten är ett samarbete mellan Stockholms stad och företag verksamma i Stockholmsregionen.… -
2013-01-05
Miljövänligare utskrifter med SafeComVi har erfarenhet av att arbeta med dokumenthanteringslösningar för att utveckla kundernas fokus på…