Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Kurs i att Kommunicera hållbart 16 mars

http://www.klimatsmart.se/images/news/yttra168x50.png

Effektiv hållbarhetskommunikation kan i dag vara en avgörande framgångsfaktor i ett företags eller organisations marknadsföringsstrategi. På kursen ”Kommunicera hållbart – så bygger du varumärken genom trovärdig kommunikation” den 16 mars får du lära dig att utforma säljbudskap på ett trovärdigt sätt så att de bidrar till att stärka varumärket, utan att de uppfattas som floskler. Bygg ditt varumärke genom trovärdig kommunikation: Kursen lägger stor tonvikt på argumentation och resonemang kring trovärdighet samt genomgångar av marknadsföringslagen, bedömningar från Konsumentverket och Marknadsdomstolen samt ISO-standarder och övriga verktyg som kan vara ett stöd i arbetet med att kommunicera din organisations hållbarhetsarbete på ett effektivt sätt, samtidigt som det följer lagstiftning och regelverk. Kursen arrangeras av IVL Svenska Miljöinstitutet i samarbete med tidningen MiljöRapporten. Kursledare är Lars Jonsson från Yttra Konsumentkommunikation som har lång internationell erfarenhet av att utarbeta uppförandekoder och standardiserad metodik för företagens miljöarbete. Medverkar gör också varumärkeskonsulten Åsa Myrdal Bratt, som har mer än 20 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete inom reklambranschen och Martin Suserud som arbetar som jurist på Konsumentverket med ansvar för frågor som rör miljöargument i marknadsföringen. Datum och tid: Onsdag 16 mars 2011, klockan 09.00-17.00 Plats: IVL Svenska Miljöinstitutet, Valhallavägen 81, Stockholm För mer information, program och anmälan gå in på www.yttra.se.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Kurs i att Kommunicera hållbart 16 mars

2011-03-11
Effektiv hållbarhetskommunikation kan i dag vara en avgörande framgångsfaktor i ett företags eller organisations marknadsföringsstrategi.

På kursen ”Kommunicera hållbart – så bygger du varumärken genom trovärdig kommunikation” den 16 mars får du lära dig att utforma säljbudskap på ett trovärdigt sätt så att de bidrar till att stärka varumärket, utan att de uppfattas som floskler.

Bygg ditt varumärke genom trovärdig kommunikation:
Kursen lägger stor tonvikt på argumentation och resonemang kring trovärdighet samt genomgångar av marknadsföringslagen, bedömningar från Konsumentverket och Marknadsdomstolen samt ISO-standarder och övriga verktyg som kan vara ett stöd i arbetet med att kommunicera din organisations hållbarhetsarbete på ett effektivt sätt, samtidigt som det följer lagstiftning och regelverk.

Kursen arrangeras av IVL Svenska Miljöinstitutet i samarbete med tidningen MiljöRapporten. Kursledare är Lars Jonsson från Yttra Konsumentkommunikation som har lång internationell erfarenhet av att utarbeta uppförandekoder och standardiserad metodik för företagens miljöarbete.

Medverkar gör också varumärkeskonsulten Åsa Myrdal Bratt, som har mer än 20 års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete inom reklambranschen och Martin Suserud som arbetar som jurist på Konsumentverket med ansvar för frågor som rör miljöargument i marknadsföringen.

Datum och tid: Onsdag 16 mars 2011, klockan 09.00-17.00
Plats: IVL Svenska Miljöinstitutet, Valhallavägen 81, Stockholm

För mer information, program och anmälan gå in på www.yttra.se.

Senaste nyheter