Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Ekologiska Woolly Bear önskar tips för att bli bättre

http://www.klimatsmart.se/images/news/woollybear-erik-rikard250x233.jpg

Rikard Ledin och Erik Lindtorp är två hängivna entreprenörer som driver Woolly Bear - ett företag som säljer ekologiska och hållbara kläder på nätet. Woolly Bears ständiga utvecklingsarbete syftar att nå lite längre och hela tiden bli lite bättre vad gäller miljö, etik och hållbarhet. Nu vill de ta hjälp av både kunder och allmänheten för att bli bättre. Därför har de startat upp en ny funktion på deras webbplats för att få in tips i syfte att göra deras verksamhet bättre. - Som ett litet företag så har vi inte de finansiella resurserna att betala för olika typer av miljömärkningar eller certifikat för det goda arbete vi genomför. Vi har också filosofin att vara hållbar inte ska behöva kosta i onödan. Istället hoppas vi att våra konsumenter och trogna följare ska syna oss i fogarna och fråga oss så fort de tycker något är otydligt. säger Erik Lindtorp, VD för Woolly Bear. Genom några av sina kunder har de också fått en del frågor om vad namnen på deras kläder betyder. De som sysslar med biologi eller har ett stort intresse av natur kan lista ut det. De döps nämligen efter djur och växtriket. - När ett namn ska väljas är det viktigt för oss att det passar in på plagget, men det är också ett ställningstagande vi gör genom att endast utrotningshotade djurs och växters namn används. Med ett sådant ställningstagande står plagget för något mer och berättelsen fortsätter även utanför vår verksamhet, säger Rikard Ledin, delägare i Woolly Bear. De lägger ner mycket möda på att få detta att hänga ihop på ett bra sätt. Ett arbete som inte alltid är så lätt. - Jag vill passa på att hälsa att vi gärna tar emot tips från våra kunder och följare på lämpliga namn för framtida kollektioner, avslutar Rikard innan han återgår till att färdigställa det nya lagret. Klimatsmart.se önskar Erik och Rikard lycka till med nya lagret och framtida utmaningar. De förmedlar en känsla av ärlighet och genuitet som vi skulle önska fler kunde göra. /Jonas Jernberg, Klimatsmart.se

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Gita Ljunggren

Dela på Facebook

Ekologiska Woolly Bear önskar tips för att bli bättre

2017-01-30
Rikard Ledin och Erik Lindtorp
Rikard Ledin och Erik Lindtorp är två hängivna entreprenörer som driver Woolly Bear - ett företag som säljer ekologiska och hållbara kläder på nätet.

Woolly Bears ständiga utvecklingsarbete syftar att nå lite längre och hela tiden bli lite bättre vad gäller miljö, etik och hållbarhet.

Nu vill de ta hjälp av både kunder och allmänheten för att bli bättre.

Därför har de startat upp en ny funktion på deras webbplats för att få in tips i syfte att göra deras verksamhet bättre.

- Som ett litet företag så har vi inte de finansiella resurserna att betala för olika typer av miljömärkningar eller certifikat för det goda arbete vi genomför. Vi har också filosofin att vara hållbar inte ska behöva kosta i onödan.

Istället hoppas vi att våra konsumenter och trogna följare ska syna oss i fogarna och fråga oss så fort de tycker något är otydligt. säger Erik Lindtorp, VD för Woolly Bear.

Genom några av sina kunder har de också fått en del frågor om vad namnen på deras kläder betyder. De som sysslar med biologi eller har ett stort intresse av natur kan lista ut det. De döps nämligen efter djur och växtriket.

- När ett namn ska väljas är det viktigt för oss att det passar in på plagget, men det är också ett ställningstagande vi gör genom att endast utrotningshotade djurs och växters namn används.

Med ett sådant ställningstagande står plagget för något mer och berättelsen fortsätter även utanför vår verksamhet, säger Rikard Ledin, delägare i Woolly Bear.

De lägger ner mycket möda på att få detta att hänga ihop på ett bra sätt. Ett arbete som inte alltid är så lätt.

- Jag vill passa på att hälsa att vi gärna tar emot tips från våra kunder och följare på lämpliga namn för framtida kollektioner, avslutar Rikard innan han återgår till att färdigställa det nya lagret.

Klimatsmart.se önskar Erik och Rikard lycka till med nya lagret och framtida utmaningar. De förmedlar en känsla av ärlighet och genuitet som vi skulle önska fler kunde göra.

/Jonas Jernberg, Klimatsmart.se
Källa: Woolly Bear

Senaste nyheter