Klimatsmart - genvägen till sköna gröna köp

Bixia tar vara på naturens krafter

http://www.klimatsmart.se/images/news/reklam250x316.jpg

Sveriges fjärde största elbolag Bixia drar idag igång sin höstkampanj med ett nytt manér och kommunikationskoncept tillsammans med företagets nya samarbetspartner United Reklam. - 2009 bytte vi namn till Bixia och sedan dess har vi jobbat med varumärket konsekvent, men med en viss försiktighet, på våra lokala marknader, berättar Jenny Johnson, chef marknad och varumärke på Bixia. Nu har det blivit dags att ta nästa steg. Kampanjen bygger på Bixias engagemang för att öka andelen el från förnybara energikällor som sol, vind, vatten och biomassa. Ur detta föddes den kommunikativa idén ”Vi tar vara på naturens krafter”. Bixia Miljöfond är ett exempel på hur Bixia bidrar till att öka andelen el från förnybara källor. De senaste fyra åren har Bixia Miljöfond bidragit till att cirka 90 projekt för småskalig förnybar energiproduktion har gått att förverkliga eller är på väg att förverkligas. Dessutom tillhör Bixia de största inköparna av småskalig förnybar el i Norden och ingår i en rad olika projekt för vindkraftsproduktion. Kampanjen startar idag den 31 oktober och kommer gå i lokal TV, lokal radio, webb, print, utomhus och Spotify. - Valet av kanaler som vi har gjort tillsammans med mediabyrån AdOn, är i första hand baserat på att nå våra målgrupper på det mest effektiva sättet. Våra mätningar sedan tidigare visar att den här mixen är den mest effektiva utifrån de förutsättningar och resurser vi har, säger Jenny. El är ingen enkel produkt att jobba med. Den är svår att särskilja och ladda med mervärden. Och konkurrensen är stenhård. - Trots det har vi tillsammans med våra nio delägare från Ängelholm i söder till Sandviken i norr, blivit framgångsrika och har hög lojalitet och varumärkeskännedom på hemmamarknaderna. Nu vågar vi därför ta nästa steg och tydligare kommunicera värderingar - vilka vi är och vart vi är på väg - och hoppas kunderna är med oss, säger Jenny. - Samarbetet med Bixia och kampanjen är fantastiskt roligt och lärorikt! Upprinnelsen till hela kampanjidén, som har en långsiktig tanke, var att vi ville visa att Bixia verkligen menar vad de säger när de vill öka andelen el från förnybara energikällor, säger Tina Malmberg, projektledare och delägare i United i Växjö. - Visst kan Bixia som elbolag göra skillnad. Men för att öka andelen el från förnybara energikällor behöver vi alla hjälpa till. Ingen kan bidra med allt, men alla kan bidra med något. Det var när vi diskuterade i de termerna som kampanjen ”Älska väder” kom till och först ut är ”Älska vind”, avslutar Tina. För mer information, kontakta: Jenny Johnson, chef marknad och varumärke, Bixia, 070-676 83 09 Anna Fjellner, Bixia, 076-828 58 11 Tina Malmberg, United Reklam, 0705-810 699.

NYHETSBREV

 

Kategorier

Redaktör:
Jens Ljunggren

Dela på Facebook

Bixia tar vara på naturens krafter

2011-10-31
Sveriges fjärde största elbolag Bixia drar idag igång sin höstkampanj med ett nytt manér och kommunikationskoncept tillsammans med företagets nya samarbetspartner United Reklam.

- 2009 bytte vi namn till Bixia och sedan dess har vi jobbat med varumärket konsekvent, men med en viss försiktighet, på våra lokala marknader, berättar Jenny Johnson, chef marknad och varumärke på Bixia. Nu har det blivit dags att ta nästa steg.

Kampanjen bygger på Bixias engagemang för att öka andelen el från förnybara energikällor som sol, vind, vatten och biomassa. Ur detta föddes den kommunikativa idén ”Vi tar vara på naturens krafter”.

Bixia Miljöfond är ett exempel på hur Bixia bidrar till att öka andelen el från förnybara källor. De senaste fyra åren har Bixia Miljöfond bidragit till att cirka 90 projekt för småskalig förnybar energiproduktion har gått att förverkliga eller är på väg att förverkligas. Dessutom tillhör Bixia de största inköparna av småskalig förnybar el i Norden och ingår i en rad olika projekt för vindkraftsproduktion.

Kampanjen startar idag den 31 oktober och kommer gå i lokal TV, lokal radio, webb, print, utomhus och Spotify.
- Valet av kanaler som vi har gjort tillsammans med mediabyrån AdOn, är i första hand baserat på att nå våra målgrupper på det mest effektiva sättet. Våra mätningar sedan tidigare visar att den här mixen är den mest effektiva utifrån de förutsättningar och resurser vi har, säger Jenny.

El är ingen enkel produkt att jobba med. Den är svår att särskilja och ladda med mervärden. Och konkurrensen är stenhård.
- Trots det har vi tillsammans med våra nio delägare från Ängelholm i söder till Sandviken i norr, blivit framgångsrika och har hög lojalitet och varumärkeskännedom på hemmamarknaderna. Nu vågar vi därför ta nästa steg och tydligare kommunicera värderingar - vilka vi är och vart vi är på väg - och hoppas kunderna är med oss, säger Jenny.

- Samarbetet med Bixia och kampanjen är fantastiskt roligt och lärorikt! Upprinnelsen till hela kampanjidén, som har en långsiktig tanke, var att vi ville visa att Bixia verkligen menar vad de säger när de vill öka andelen el från förnybara energikällor, säger Tina Malmberg, projektledare och delägare i United i Växjö.

- Visst kan Bixia som elbolag göra skillnad. Men för att öka andelen el från förnybara energikällor behöver vi alla hjälpa till. Ingen kan bidra med allt, men alla kan bidra med något. Det var när vi diskuterade i de termerna som kampanjen ”Älska väder” kom till och först ut är ”Älska vind”, avslutar Tina.

För mer information, kontakta:
Jenny Johnson, chef marknad och varumärke, Bixia, 070-676 83 09
Anna Fjellner, Bixia, 076-828 58 11
Tina Malmberg, United Reklam, 0705-810 699.
Källa: Bixia

Senaste nyheter